Soutěžní tým ACCR Racing21, reprezentující Českou republiku na letošním ročníku FIA Motorsport Games ve španělské Valencii, přiváží stejně jako v roce 2022 vytoužené medaile z cenného kovu. Držiteli těch letošních bronzových se o uplynulém víkendu stali Vojtěch Štajf a Veronika Havelková.
Po dvou letech se vrátil do sportovního kalendáře mezinárodní automobilové federace již třetí ročník souboje národů pod označením FIA Motorsport Games, konaný v termínu 23. – 27. října. Letošním hostitelem ´olympiády v motorsportu´ se stala Valencie, třetí největší město Španělska a oproti minulému ročníku se počet soutěžních kategorií výrazně zvýšil z deseti na sedmadvacet. Stejně jako před dvěma roky byla součástí programu kategorie Historic Rally. Nově však byla tato kategorie vypsána vedle celkové klasifikace historiků samostatně i pro soutěže na šotolinovém a asfaltovém povrchu. Na start byly přijaty historické soutěžní vozy kategorií 2 a 3 s homologací FIA mezi roky 1970–1981.
Stejně jako před dvěma roky, byl Autoklubem ČR jmenován startujícím kapitánem českého reprezentačního týmu jezdec Vojtěch Štajf. V soutěžním voze Opel Ascona A ho na trati doplnila navigátorka Veronika Havelková, pro kterou však byl start v letošním ročníku FIA Motorsport Games premiérový. Hned v úvodním dni zmíněného souboje národů se podařilo české smíšené posádce, v poměrně těžkých podmínkách na trati, obsadit celkové třetí místo samostatně klasifikované soutěže na převážně šotolinové povrchu. Posádka týmu ACCR Racing21 tak opět po dvou letech získala na této prestižní soutěži cenné kovy. Bronzové medaile Štajfa a Havelkové byly zároveň těmi prvními, které česká reprezentační výprava na FIA Motorsport Games ve Valencii získala.
Během závěru druhého soutěžního dne s převážně asfaltovými rychlostními zkouškami se však projevily na voze Opel Ascona z roku 1972 technické potíže spojené s funkcí převodovky. V situaci, kdy měla česká posádka ACCR Racing21 doslova na dosah zisk dalších bronzových medailí v celkové klasifikaci Rally Historic, ji zmíněná závada na technice neumožnila nadále pokračovat v tomto soutěžním klání národů z celého světa.
„Primárním cílem pro letošní FIA Motorsport Games byl opětovný zisk medailí. To jsme s Veronikou dokázali hned během prvního dne soutěže, a dokonce jako první z české reprezentace. Právě páteční velmi náročné tratě s převážně šotolinovým povrchem a zdejší vydatné dešťové přeháňky často připomínaly obtížnost, kterou si náš Opel Ascona prošel během legendární East African Safari Classic Rally v minulém roce,“ připomenul Vojtěch Štajf nedávné úspěšné dobrodružství na africkém kontinentě a dodal: „Věděli jsme, že tratě prvního dne budou tady ve Španělsku našemu autu více sedět, protože robustní Ascona má sice vyšší hmotnost a nižší výkon motoru, ale stejně tak disponuje mimořádnou odolností v těžkém terénu. A to nakonec rozhodlo o našem cenném bronzu. Jízdu s touto legendou sedmdesátých let jsme si tady s Verčou hodně užívali. O to víc nás samozřejmě mrzí následné odstoupení ze soutěže vlivem potíží s převodovkou, a to zrovna ve chvíli, kdy jsme byli blízko dalšímu úspěchu. Ale takový je motorsport. Chtěli bychom také tímto pogratulovat i dalším držitelům medailí z hojně zastoupené české reprezentace.“
Tým ACCR Racing21 bude i nadále směřovat své aktivity především do světa soutěží historických vozů a plánuje navíc rozšíření počtu vozů pro účely pronájmu: „Celková popularita evropského šampionátu historiků, který letos s Veronikou absolvujeme, ale i toho domácího, jasně potvrzuje správnou orientaci našeho týmu do budoucna. V naší dílně už proto připravujeme další soutěžní vůz Toyota Celica GT-Four ST165 a k pronájmu ji v příští sezóně nabídneme vedle obou úspěšných vozů Opel – Kadetta i Ascony,“ potvrdil týmové plány na další roky Vojtěch Štajf.
Zobrazit ostatní novinky ?
Změna nastavení cookies
Copyright © 2016-2022, RACING21, Všechna práva vyhrazena, Created by UPFRONT