Youtube Instagram Facebook
Soutěžní tým Racing21 založili v roce 2015 matematik Karel Janeček
a soutěžní jezdec Vojtěch Štajf.


Soutěžní tým Racing21 založili v roce 2015 matematik Karel Janeček a soutěžní jezdec Vojtěch Štajf.

Novinky

Dvě tváře krásné Vltavy
2023-04-24

Poměrně banální závada na soutěžním voze rozdělila posádce týmu ACCR Racing21 Vojtěchu Štajfovi a Vladimíru Zelinkovi 31. ročník Historic Vltava Rallye pomyslně na dvě jednodenní soutěže, které měly zcela odlišný průběh a také výsledek. Sobotní cílovou rampu v Klatovech potom úspěšně přejely také další dvě posádky týmu.

Legendární soutěž, jejíž trať charakterizovalo ve dvou dnech celkem dvanáct náročných rychlostních zkoušek o celkové délce 140 kilometrů, byla tradičně součástí domácího šampionátu historiků, avšak současně také druhým podnikem seriálu FIA European Historic Rally Championship. Posádce Štajf – Zelinka startující letos s vylepšeným vozem Toyota Celica GT-Four ST165 se tak naskytla první příležitost změřit v tomto klání síly se silnou evropskou špičkou, včetně aktuálních lídrů šampionátu, italské posádky „Lucky“ – Fabrizia Ponsová na voze Lancia Delta Integrale 16V.

Avšak k významnějšímu vzájemnému měření sil během páteční etapy bohužel nakonec nedošlo. Ve druhém měřeném úseku se totiž u Štajfovy Toyoty projevily problémy s dodávkou paliva do přeplňovaného motoru a jeho nepravidelný chod způsobil na kultovním „Korábu“ velkou časovou ztrátu přibližně dvou minut na průběžné první místo. Kalich hořkosti vypila česká posádka jen pár kilometrů před servisní zónou v Janovicích nad Úhlavou, kde se její soutěžní vůz zastavil nadobro. Výsledkem bylo odstoupení z prvního dne soutěže. Po následné servisní inspekci se u Toyoty zjistilo zanesení nasávacího sítka v nádrži, což znemožnilo dodávku paliva do motoru. Po odstranění této banální závady se Štajf se Zelinkou rozhodli startoval dle platných pravidel v následujícím dni v rámci tzv. Super Rally, avšak už bez výrazné šance na úspěch v celkové klasifikaci.

Rozhodnutí opětovně startovat se nakonec vyplatilo, protože černý pátek této posádky se přes noc proměnil do velmi optimistické soboty. Vojtěch Štajf nasadil od brzkého rána velmi svižné tempo, a vedle pro diváky efektních průjezdů na známém Čínovském okruhu v Klatovech, se zaměřil na maximální výkon v ostatních rychlostních zkouškách. Výsledkem byly dva absolutně nejrychlejší časy ze sedmi měřených úseků. Štajf se Zelinkou tento výsledek doplnili ještě dalšími kvalitním časy v Top 3 a zcela jednoznačně demonstrovali výkonnostní kapacitu jejich vozu Toyota Celica GT-Four pro plánovaný vstup do evropského šampionátu historiků v příštím roce. V cíli se tak mohli alespoň částečně radovat ze 17. místa v absolutní klasifikaci FIA EHRC a 8. místa v kategorii 4. V domácím mistrovství pak jednoznačně zvítězili v samostatném hodnocení druhé etapy, v hodnocení Evropské klasifikace patřil dvojici Štajf-Zelinka v druhé etapě celkový bronz.

„I přes páteční smůlu se znečištěným palivem vnímáme letošní Vltavu mnohem pozitivněji než v minulém roce. Situaci s naším palivovým problémem budeme ještě analyzovat, ale nic to nemění na faktu, že sobotu jsme si s Vláďou opravdu užili a věřím, že naším rozhodnutím nastoupit na start druhé etapy jsme potěšili i naše fanoušky v diváckých zónách, kterých se tu sešlo velké množství,“ hodnotil úvod soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Ze dvou nejrychlejších časů na erzetách jsme měli radost, ale jsem přesvědčen, že jsme mohli i ve zbylých zkouškách být rychlejší. Důvodů proč se tak nestalo je několik. Předně jsem ve dvou případech okruhové zkoušky Mlázovská dojel ve druhém kole vždy auto, které startovalo za námi, a bohužel nás to stálo cenné sekundy. Pětikilometrový polookruh na úzké cestě, kde se nedá předjíždět, kazí sportovní hodnotu jinak skvělého podniku. Na tom se shodli i přítomní činovníci z mezinárodní federace FIA, a věřím, že v příštím ročníku tady už něco podobného nepojedeme. Potkala nás také unikátní situace, kdy zapadlý kámen mezi kolem a brzdovým třmenem silně poškodil disk a způsobil okamžitý defekt, naštěstí jen asi 4 km před cílem zkoušky. Po zdejším startu jsme se opět o voze mnohé dozvěděli, a budeme tak pokračovat v dalším vylepšování našeho stroje. Máme stále rezervy v nastavení podvozku a také potřebujeme sehnat delší převody, naše maximální rychlost je v porovnání s konkurencí o přibližně patnáct kilometrů za hodinu nižší, zejména na českých tratích to znamená výrazné časové ztráty. Z Klatov ale jedeme spokojeni i proto, že cílem projely také obě zbylé posádky týmu Racing21.“

Posádka Jan Bejvl – Petr Behro s vozem Ford Fiesta XR2 Mk1 získala zlato ve své třídě D2, a navíc stříbrný pohár za druhé místo v kategorii 3 domácího šampionátu. Úspěšný návrat za volant po 15 letech zaznamenal za volantem Opelu Kadett GT/E také Jaroslav Hejzlar, navigovaný zkušeným Milanem Kličkou. Z Klatov si odvážejí bronz ve třídě C3, v kategorii 3 pak tato dvojice dosáhla na 9. příčku.

Dvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné VltavyDvě tváře krásné Vltavy

Zobrazit ostatní novinky ?

RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda

Partneři

RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda

Změna nastavení cookies
Copyright © 2016-2022, RACING21, Všechna práva vyhrazena, Created by UPFRONT