Třetí místo v celkové klasifikaci FIA European Historic Rally Championship a o jednu příčku vyšší umístění v kategorii 4 si ze španělské Rally de Asturias Histórico přiváží posádka týmu ACCR Racing21 startující na voze Toyota Celica GT-Four ST165 – Vojtěch Štajf a Veronika Havelková.
Závod v severní části Španelska u Atlantického oceánu byl letos prvním podnikem ze dvou, kde posádky získávají za účast deset bonusových bodů – po zkrácení bodů z Rallye Vltava na polovinu kvůli pravidlu o rušených rychlostních zkouškách a poměru odjetých/plánovaných kilometrů tak byla vzhledem k celkovým ambicím reprezentantů Štajfa s Havelkovou v letošní historické „Evropě“ účast na tomto věhlasném podniku nutností. A zatímco většina Pyrenejského poloostrova byla o víkendu tradičně oslněna slunečním svitem, právě sever země v okolí měst Oviedo a Gijón poznamenaly vydatné dešťové přeháňky, které už tak těsné souboje soutěžních posádek dokázaly ještě zdramatizovat.
Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou, kteří v pátek odstartovali se svým vozem Toyota Celica do prvních dvou sekcí soutěže, chtěli potvrdit svou rychlost a zároveň spolehlivost, a maximálním možným způsobem navázat na své celkové vítezství při nedávné domácí soutěži Historic Vltava Rallye. Zásadním rozdílem však byla neznalost zdejších tratí, navíc poznamenaných zmíněným „aprílovým“ počasím. I proto zvolil Vojtěch Štajf pro úvodní část opatrnější tempo. Soutěž sice česká dvojice zahájila slibným třetím časem absolutně, do dalších pátečních výkonů na jednotlivých měřených úsecích ale negativně promluvily potíže s brzdami, ty se totiž vždy v druhé polovině zdejších technických a na brzdy náročných úsecích přehřívaly. I přes to dokázal Vojtěch Štajf navigovaný Veronikou Havelkovou udržet po prvním dnu páté místo celkového pořadí klasifikace evropského šampionátu.
V sobotní deštivé etapě, zkrácené kvůli havárii předjezdce o jednu rychlostní zkoušku, se jezdec týmu ACCR Racing21 bohužel nevyhnul drobné jezdecké chybě hned v prvním testu dne. I když nedošlo k žádnému poškození závodního vozu, asi dvacetisekundová ztráta znamenala okamžitý propad v celkovém pořadí o dvě místa níže. Opět se tím česká posádka ocitla v souboji s Maďary Érdim Jr. a Kerékem, podobně jako na domácí soutěži v Klatovech. Následnými časy mezi pěti nejrychlejšími posádkami se však Štajf s Havelkovou opět vrátili na původní pozici. Dramatický závěr ovlivnily nejen jejich skvělé výkony v podobě třetích nejrychlejších časů na posledních dvou rychlostních zkouškách, ale také problémy soupeřících posádek. Ve výsledku mohli Štajf s Havelkovou s radostí oslavit celkové třetí místo na pódiu, které zároveň znamená výrazné bodové zhodnocení pro evropský šampionát. Bronz v absolutní klasifikaci doplnily ještě stříbrné poháry za druhé místo v kategorii 4.
„Jsme s Verčou z celkového bronzu v Asturiasu hodně nadšení. Byla to náročná soutěž kombinující těžkou a pro nás neznámou trať se střídajícím se počasím, a to doslova v minutách. Hodně jsme na to doplatili už na druhé erzetě, kde asi dvoukilometrový úsek spláchla voda z lokálního mraku jen nám a za námi startujícímu Érdimu s Kerékem. Velké díky patří i našim mechanikům, kteří dokázali v servisu vyřešit potíže s brzdami před sobotní etapou a také opravit nefunkční vyhřívání pravé poloviny čelního skla. Za těch dešťů jsme s Verčou moc z auta neviděli a uvnitř to bylo chvíli jak v ponorce,“ odhalil potíže první fáze soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „V sobotu jsem ráno udělal drobnou chybu a přetočil Toyotu v jedné ze zatáček. Opakovaným couváním z příkopu jsme bohužel ztratili nějaký čas, ale hned jsme tenhle deficit zase dohnali. Museli jsme si hlídat soupeře za zády, ale poslední dvě erzety nám nabídly možnost dotáhnout soutěž na podium a tu jsme bez zaváhání využili. Opět se potvrdila spolehlivost naší Toyoty a já jen doufám, že se na ní budeme moci opět spolehnout i na následující soutěži v Maďarsku.“ Po třech závodech z celkových devíti letošního FIA Mistrovství Evropy v historicích patří posádce ACCR Racing 21 týmu průběžné druhé místo v kategorii 4 a třetí v celkovém hodnocení
Zobrazit ostatní novinky ?
Změna nastavení cookies
Copyright © 2016-2022, RACING21, Všechna práva vyhrazena, Created by UPFRONT