Youtube Instagram Facebook
Soutěžní tým Racing21 založili v roce 2015 matematik Karel Janeček
a soutěžní jezdec Vojtěch Štajf.


Soutěžní tým Racing21 založili v roce 2015 matematik Karel Janeček a soutěžní jezdec Vojtěch Štajf.

Novinky

K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry
02.12.2018

Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Karel Janeček přišla s novým vozem Volkswagen Polo GTI R5 o vítězství v XXIV. TipCars Pražský Rallysprint na poslední rychlostní zkoušce, a nakonec závod dokončila na pátém místě celkové klasifikace.

Tradičně velmi populární soutěž TipCars Pražský Rallysprint se šesti rychlostními zkouškami, uzavírající každoročně sezónu českých automobilových soutěží, se konala o prvním prosincovém dni na území hlavního města Prahy.

Tým Racing 21 zde v premiéře představil zcela nový vůz Volkswagen Polo GTI R5 zapůjčený od týmu Baumschlager Rallye & Racing. Zároveň na týmové tiskové konferenci oznámil Racing 21 nasazení tohoto unikátního vozu z dílen Volkswagen Motorsport pro sezónu Mistrovství České republiky 2019 v automobilových soutěžích.

Samotnou soutěž ovlivnila náhlá změna počasí a přes noc napadlý sníh donutil startující posádky k použití speciálních zimních pneumatik. Hned v úvodu soutěže nasadil Vojtěch Štajf navigovaný výjimečně spolumajitelem týmu Karlem Janečkem velmi solidní tempo a mezi trojicí nejrychlejších celkové klasifikace se držel v rozmezí 2,5 sekundy. Přestože Štajf absolvoval před startem soutěže pouze velmi časově omezený test s novým vozem, navíc na suchém povrchu, dokázal svojí dravou jízdou nejen držet krok s konkurencí, ale také potěšit tradiční tisíce diváků na sněhem pokryté trati v Praze.

Přesně v polovině soutěže se po havárii průběžně vedoucího jezdce dostala posádka Štajf – Janeček s vozem Polo GTI R5 do celkového vedení soutěže a na druhou posádku v pořadí navýšila po páté zkoušce svůj náskok na více jak 13 sekund. V posledním měřeném úseku na okruhu Strahov však předjížděl Vojtěch Štajf jiný soutěžní vůz a následná krátkodobá ztráta koncentrace jezdce zapříčinila příliš rychlý výjezd z retardéru, kde vůz levým zadním kolem zavadil o obrubník. Vojtěch Štajf s Karlem Janečkem tak museli absolvovat celý poslední okruh s vylomeným kolem. Jízda omezenou rychlostí tak sebrala šanci na jasné vítězství v soutěži a posádka Štajf – Janeček se propadla až na páté místo absolutně, se ztrátou pouhých šesti sekund na vítěze.

„Z výsledku v soutěži jsem nakonec zklamaný, přestože před startem jsme deklarovali, že v Praze chceme především nabrat první zkušenosti s vozem Polo GTI R5 a představit jej divákům a partnerům týmu. Když přes noc napadl sníh, bylo jasné, že učení bude ještě náročnější a kdyby nám někdo ráno nabídl páté místo celkově, určitě bychom ho brali. Měl jsem tak v průběhu závodu velikou radost, že jsme se dosahovanými časy umísťovali v čele pořadí jednotlivých rychlostních zkoušek. Před poslední zkouškou nám už mnozí gratulovali, ale předčasně. Udělal jsem jezdeckou chybu, která nám vzala šanci nejen na vítězství tady v Praze, ale také na premiérové vítězství vozu Volkswagen Polo GTI R5 na světě. Mrzí mě to za mého spolujezdce Karla, celý tým, naše týmové partnery i tisíce diváků, kteří přišli v mrazivém počasí na pražský Strahov. K našemu triumfu chyběly pouze tři kilometry. Na trati jsme dojeli vůz Martina Vlčka, kterého jsem před retardérem stihnul předjet. Chtěl jsem mít jistotu, že náskok na prvním místě i přes malé zdržení udržíme a při výjezdu z retardéru jsem akceleroval příliš brzy a otřel se levým zadním kolem ve smyku o obrubník. Ucítil jsem náraz a pak jsme kvůli prasklému závěsu kola museli pomalou jízdou ještě objet jedno celé kolo.“ popsal dramatický závěr Pražského rallysprintu jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „I přes svoji jezdeckou chybu, kterou jsem před cílem udělal a připravil nás s Karlem o celkové vítězství, musím tuto soutěž zhodnotit také z pohledu premiérového startu vozu Polo GTI R5. S vozem jsem neměl žádné zkušenosti a s nastavením na sněhovou břečku a namrzlou silnici jsme experimentovali, protože jsme neměli pro takové podmínky k dispozici žádná data. Opravdu nikdo z našeho týmu ani z týmu BRR nečekal tak skvělé výsledky, zejména i kvůli nevýhodě startovní pozice v prvních průjezdech. Na vůz jsem si zvykal velmi rychle, myslím, že to bylo na naší jízdě i vidět. Bohužel jsem měl za to, že již mám vůz více v rukou a dokážu odhadnout délku smyku, který byl v kritické chvíli delší jen o pár desítek centimetrů. Týmu Raimunda Baumschlagera ještě jednou velmi děkuji za zapůjčení vozu a zároveň se omlouvám za jeho drobné poškození. Jsem z jízdních vlastností vozu Polo GTI R5 opravdu nadšený a věřím, že pokud se nám povede vyladit auto pro české tratě a můj styl jízdy, budeme v sezóně 2019 hodně silní.“

Tým Racing 21 přeje všem fanouškům rally klidné vánoční svátky a také štěstí a zdraví v roce 2019!
Sejdeme na Valašské rally!


Autosalon Klokočka Centrum
Společnost Autosalon Klokočka patří mezi největší autorizované prodejce a servisy značek Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Volkswagen užitkové vozy a Kia v České republice. Řadí se také mezi největší prodejce ojetých vozů v programech ŠKODA Plus a Das WeltAuto s vlastním salonem zánovních vozů. Už 30 let nabízí vysoký standard poskytovaných služeb a individuální přístup ke každému zákazníkovi. Pobočky Autosalonu Klokočka najdete v Praze v Řepích a na Barrandově. Více na www.klokocka.cz.

K pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometryK pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

Zobrazit ostatní novinky ?

RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda

Partneři

RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda RACING 21: Partneři - Škoda WRC, rally, team, Štajf, Ehlová, Racing 21, závodník Škoda

Změna nastavení cookies
Copyright © 2016-2022, RACING21, Všechna práva vyhrazena, Created by UPFRONT